Flexibele tijden: doel of middel?
Op 19 april 2016 houdt de Kamer een debat over flexibele onderwijstijden naar aanleiding van de brief van staatssecretaris Dekker aan de Kamer van 7
Hier vind je een selectie van artikelen, blogs en materialen van eigen hand, getoond in chronologische volgorde.
Gebruik desgewenst de zoekfunctie.
Op 19 april 2016 houdt de Kamer een debat over flexibele onderwijstijden naar aanleiding van de brief van staatssecretaris Dekker aan de Kamer van 7
‘Voor gepersonaliseerd leren is een grondig herontwerp van de organisatie nodig, niet alleen de inzet van ict’. In het maartnummer van het blad Didactief een artikel
Op 15-02-2016 verscheen een blog van Myrthe Meurders van CPS over ouderbetrokkenheid getiteld: ’50 weken per jaar les: omdenken voor onderwijs op maat’. Een fragment:
In oktober 2015 zijn de rapporten Onderwijs 2032 verschenen: Analyse dialoog onderwijs2032 en Hoofdlijn advies, een voorstel. Natuurlijk vind ik het goed dat er een
“Het Nederlandse funderend onderwijs is klassikaal en cohortsgewijs georganiseerd. Een leerling start aan het begin van het schooljaar in een klas, doorloopt met die groep
In het boek ‘Scholen om van te leren’ zijn verhalen opgetekend van acht vernieuwende scholen uit het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Het boek laat zien
Op 14 oktober 2015 organiseerde het Samenwerkingsverband Schiedam Vlaardingen Maassluis een inspiratiemiddag/-avond voor haar medewerkers. In dit e-zine vind je een impressie van die dag, samengesteld
Op 12 maart 2014 hield de vaste kamercommissie OCW een rondetafelgesprek over het thema ‘onderwijsvernieuwingsconcepten in relatie tot regelgeving’. Samen met 15 andere genodigden was
In 2005 publiceerde Scienceguide een essay van Mark Rutte. Een verhaal over vuur, passie, betrokkenheid en onderwijs als ‘hofleverancier van sociale cohesie’. Een oproep om
‘Onderwijs is taal en rekenen, opvoeding is voor thuis’ en ‘pesten op school is een afspiegeling van hoe volwassenen samenleven’. Twee onderwerpen die afgelopen week
Wij gaan uit van de uitgebreide professionele oriëntatie van docenten. Deze houdt in dat docenten naast ‘lesgeven’ verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van studiematerialen en
Vanaf 2010 dienen alle mbo-opleidingen competentiegericht onderwijs te verzorgen. Of dat een ingrijpende onderwijsvernieuwing is zoals velen beweren, staat te bezien want het gaat alleen
Deze site gebruikt functionele cookies en externe scripts om je beleving te verbeteren.
Privacy-instellingen
Privacy-instellingen
Deze site gebruikt functionele cookies en externe scripts om uw ervaring te verbeteren. Welke cookies en scripts worden gebruikt en hoe deze je bezoek beïnvloeden, wordt aan de linkerkant gespecificeerd. Je kunt je instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Je keuzes hebben geen invloed op uw bezoek.
Opmerking: Deze instellingen zijn alleen geldig voor de browser en het apparaat dat je nu gebruikt.
Cookiemelding
Deze website gebruikt cookies voor een betere gebruikersevraing